Öğretmenlerimiz, öğrenme deneyimini her çocuğun bireysel ihtiyaçlarını ve güçlü yönlerini karşılayacak şekilde uyarlar.
Maple Bear programı, eğitime sürükleyici, uygulamalı bir yaklaşımla yaşam boyu öğrenenler geliştirmeye adanmıştır. Her öğrencinin merak, güven ve akademik beceriyi besleyen dengeli bir öğrenme ortamıyla başarılı olabileceğine inanıyoruz. Kanada eğitim standartlarına dayalı müfredatımız, öğrencilere okuryazarlık, okuma, matematik, bilim, teknoloji ve sürdürülebilirlik gibi konularda keşfetmeleri, sorgulamaları ve anlamlı bağlantılar kurmaları için ilham vermek için tasarlanmıştır.
Doğrudan öğretimi deneyimsel öğrenme ile birleştirerek, öğrencileri çevrelerindeki dünyayla etkileşim kurmaları ve gelecekteki başarı için gerekli eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri için donatıyoruz.
Maple Bear, bir İngilizce daldırma modeli kullanır, yani öğrenciler gün boyunca İngilizce ile tamamen çevrilidir, gerçek yaşam durumlarında ve anlamlı etkileşimlerde onunla etkileşime girerler. Çocuklar İngilizceyi tıpkı ana dillerini öğrendikleri gibi öğrenirler – resmi derslerle değil, dili canlandıran çok çeşitli etkinliklere katılarak. Bu yöntem, kelime dağarcığı, dilbilgisi ve telaffuzu doğal olarak özümsemelerini sağlar ve ilerledikçe akıcı İngilizce yeterliliğine yol açar.
Maple Bear öğrencileri için daldırma, “kendilerini çevreleyen bir şeye tamamen dahil oldukları” anlamına gelir – İngilizce. Erken Çocukluktan başlayarak, çocuklar %100 İngilizceye dalarlar, müzik, hikayeler, uygulamalı etkinlikler ve öğretmenler ve akranlarıyla etkileşimlerle dolu bir ortamda etkileşime girerler. Bu kapsamlı maruz kalma, onları destekleyici ve etkileşimli bir öğrenme ortamına dahil etmeye devam eder ve bu da yavaş yavaş doğal dil ustalığına yol açar.
Bilimsel araştırmalar, dil ediniminin iyi tanımlanmış aşamalarda gerçekleşen bir süreç olduğunu doğrulamaktadır.
Çocuklar başlangıçta dinlemeye ve anlamaya odaklanır. Daha sonra sesleri anlamlara bağlamaya başlarlar ve ihtiyaçları ve arzuları ifade etmek için basit kelimeler kullanırlar. Anlamaları derinleştikçe, yazılı kelimeleri tanımaya başlarlar, okuma ve yazma becerilerinin temelini atarlar. Her aşama bir öncekinin üzerine inşa edilir ve kapsamlı dil becerileri ile sonuçlanır.
Öğrencilerimiz İngilizceyi ana dillerini öğrendikleri gibi, doğal etkileşim yoluyla öğrenirler.
Öğrenci merkezli öğrenme, Maple Bear daldırma programının merkezinde yer alır. Bu model, öğrenmeyi bireysel güçlü yönlere, ilgi alanlarına ve stillere göre uyarlayarak her çocuğu eğitim deneyiminin merkezine yerleştirir. Öğrencileri genellikle standartlaştırılmış bilgilerin pasif alıcıları olarak gören geleneksel modelin aksine, Maple Bear’ın yaklaşımı öğrencileri doğrudan materyalle etkileşime giren, kendi sorularını keşfeden ve öğrenme yolculuklarını şekillendirmede aktif rol alan aktif, meraklı öğrenciler olarak görür.
Maple Bear’da iki öğrenci aynı şekilde görülmez. Öğretmenler, eğitimde “tek bir bedenin herkese uymadığının” farkındadır. Öğrenciler benzersiz geçmişler, yetenekler ve öğrenme profilleri getirir, böylece öğretmenler çeşitli ihtiyaçları karşılayan esnek, kapsayıcı öğrenme ortamları oluşturur. Ek pratik, sessiz alanlar, görsel yardımcılar, akran desteği veya farklılaştırılmış ödevler yoluyla olsun, öğrenciler gelişmek için ihtiyaç duydukları özel araçları alırlar.
Bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel olarak “tüm çocuğa öğretiyoruz” – her öğrencinin gelişim aşamasına ve kişisel güçlü yönlerine saygı duyan bir temel oluşturuyoruz.
Geleneksel sınıflarda, öğrenme genellikle temel becerilere odaklanarak katı, ders kitabı merkezli derslerle ilerler. Buna karşılık, Maple Bear’ın öğrenci merkezli modeli, öğrenmeyi gerçek dünya uygulamalarıyla ilişkilendiren büyük resim kavramlarını vurgular. Mesela:
Müfredat, ezberleme ve teste büyük ölçüde dayanan sabit bir sırayı takip eder.
Müfredat esnektir, öğrencilerin sorularına duyarlıdır ve genellikle öğrencilerin anlamlı bağlantılar kurmasına olanak tanıyan uygulamalı, etkileşimli etkinlikler içerir.
Maple Bear’ın öğrenci merkezli sınıflarında, yalnızca testlere güvenmek yerine, anlamayı ölçmek için gözlemler ve projeler gibi yöntemler kullanılarak değerlendirme devam eder ve öğrenme ile bütünleştirilir.
Öğrenciler, gerçek yaşam deneyimleriyle uyumlu etkileşimli, uygulamalı etkinliklere katılırlar.
Öğrenciler seçimler yapar, ders tasarımına katkıda bulunur ve kendi hızlarında çalışırlar.
Maple Bear, öğrencilerin tutkulu oldukları konuları keşfetmelerine olanak tanıyarak yaşam boyu sürecek bir öğrenme sevgisini teşvik eder
İlgi alanlarını takip ederek ve kendi öğrenme hızlarını belirleyerek öğrenciler daha motive olurlar.
Öğrenciler işbirliği içinde öğrenir ve akranları ve öğretmenleriyle bağlantı kurar.
Öğrenciler, yaşam boyu kendi kendine öğrenme için bir temel oluşturarak başarılarından gurur duyarlar.
Öğrenci merkezli öğrenme, çocukları düşünürler ve kendi eğitimlerinde aktif katılımcılar olarak görür. Örneğin, öğrenciler arılar gibi bir konuya ilgi gösterdiklerinde, öğretmen onları çeşitli yaratıcı projelerle daha derine dalmaya teşvik edebilir: gerçekleri pasif bir şekilde ezberlemek yerine araştırma, sunum veya multimedya projeleri oluşturma.
Bu ortamda, öğrenme pasif değildir. Öğrenciler, fikirleri kendi deneyimleri ve bilgileriyle rezonansa girecek şekilde aktif olarak keşfeder, sorgular ve birbirine bağlar.
Öğretmenlerimiz, öğrenme deneyimini her çocuğun bireysel ihtiyaçlarını ve güçlü yönlerini karşılayacak şekilde uyarlar.
Bu yöntem, öğrenciler öğrenmeleri için artan sorumluluk alarak bağımsızlık, eleştirel düşünme ve dayanıklılık kazandıkça temel yaşam becerilerini geliştirir.
Maple Bear’ın öğretim yaklaşımı, öğrencileri rehberli öğrenmeden bağımsız ustalığa geçiren Sorumluluğun Kademeli Olarak Serbest Bırakılması modelini takip eder. Bu kavram Maple Bear Pedagojisinin temelidir. Yaklaşım, karmaşık görevlerin üstesinden kendi başlarına gelme konusundaki güvenlerini ve yeteneklerini geliştirirken, öğretmenler giderek “sahnedeki bilge” olmaktan “yandaki bir rehber” e geçerler. Aşamalar şunları içerir:
Kademeli sürüm yoluyla, öğrencileri bağımsız olarak yeni zorlukların üstesinden gelebilen, yaşam boyu öğrenenler olmaları için güçlendiriyoruz.
Maple Bear, okuryazarlığı tüm seviyelerde temel bir yetkinlik olarak vurgular ve öğrencilerin günlük yaşamda etkili iletişim için dil ile derinden ilgilenmelerini sağlar. Dengeli Okuryazarlık öğretimi sayesinde öğrenciler, okuryazarlığın temelini oluşturan sözlü dil gelişimine odaklanarak desteklenen okuma, yazma, konuşma ve dinleme ile meşgul olurlar. Erken çocuklukta, yüksek sesle hikaye okuma, şarkı ve kafiye oyunu gibi etkinlikler bu becerileri etkileşimli yollarla geliştirir. Öğretmenler, rehberli ve bağımsız okuma ve yazma gibi stratejilerle iskeleli bir yaklaşım kullanır ve öğrencilerin yaşam boyu okuryazarlık için güvenlerini ve yeteneklerini kademeli olarak geliştirir.
Maple Bear'da okumak, hem beceri hem de keyif aşılamak için genç yaşlardan itibaren yetiştirilir. Dili anlamaya öncelik veren kademeli bir girişle çocuklar, paylaşılan ve rehberli okumadan bağımsız okumaya doğru ilerlerler. Maple Bear öğretmenleri, öğrencileri her gün kitaplara maruz bırakarak ve onları yazar rolleri, türler ve tematik tartışmalar gibi edebi kavramlarla tanıştırarak zengin bir edebi ortam yaratır. Etkileşimli ve paylaşılan okuma gibi çeşitli stratejiler aracılığıyla öğrenciler akıcılığı, kelime dağarcığını ve anlamayı geliştirerek eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenme için bir temel oluşturur.
Maple Bear'daki matematik eğitimi, matematiksel kavramları öğrencilerin günlük deneyimlerine bağlayarak konuyu anlamlı kılmak için tasarlanmıştır. Başlangıçta, öğrenciler matematiği somut nesnelerle keşfederler ve büyüdükçe yavaş yavaş soyut problem çözmeye geçerler. Problem çözme, model oluşturma ve işbirlikçi öğrenmeye vurgu yapan öğrenciler, onları eleştirel düşünmeye ve mantıksal akıl yürütme geliştirmeye zorlayan etkinliklere katılırlar. Ebeveynlerin dahil olduğu atölye çalışmaları, matematiğin gerçek yaşam durumlarıyla alaka düzeyini vurgulayan destekleyici bir öğrenme ortamını teşvik ederek evde matematik öğrenimini entegre etmeye de yardımcı olur.
Maple Bear'ın fen müfredatında, merak odaklı öğrenme erken çocuklukta başlar ve öğrencileri gözlemlemeye, sorgulamaya ve deney yapmaya teşvik eder. Doğal olayları keşfetmekten basit deneyler yapmaya kadar, genç öğrenciler meraklarını ve temel bilimsel becerilerini harekete geçiren uygulamalı, sorgulamaya dayalı bilim etkinliklerine katılırlar. Fen öğretimi, bilimsel ve tasarım süreçlerini içerecek şekilde gelişir, keşif ve eleştirel gözlem ruhunu teşvik eder. Maple Bear'ın ortamı - laboratuvarlar, kütüphaneler ve ortak çalışma alanları - öğrencilerin bilimsel anlayış geliştirmelerine ve bunu gerçek dünyadaki zorluklara uygulamalarına olanak tanır.
Teknoloji, öğrenmeyi geliştirmek ve temel dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek için Maple Bear'ın müfredatına sorunsuz bir şekilde entegre edilmiştir. Öğrenciler projeler için multimedya araçlarını kullanır, temel kodlama ve hesaplama becerilerini öğrenir ve araştırma ve sınavlar için Google Classroom gibi platformlardan yararlanır. Öğretmen gözetiminde öğrenciler teknolojiyi güvenli ve amaçlı bir şekilde kullanmayı öğrenirler. Teknoloji araçlarının sorumlu, rehberli kullanımına yapılan vurgu, teknolojinin dijital vatandaşlığı teşvik ederken robotik ve işbirlikçi multimedya projeleri de dahil olmak üzere konularda eğitim hedeflerini desteklemesini sağlar.
Maple Bear, çevre bilincini ve sosyal sorumluluğu geliştirmek için sürdürülebilirliği günlük okul yaşamına entegre eder. Bahçecilik ve kaynak tasarrufu uygulamaları gibi uygulamalı projeler sayesinde öğrenciler geri dönüşüm, koruma ve doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı hakkında bilgi edinirler. Öğrenciler, doğa ile doğrudan ilişki kurarak, kolektif refah ve kaynak eşitliğine daha geniş bir toplumsal bağlılık olarak yaşama saygı ve çevrenin ötesinde bir sürdürülebilirlik anlayışı geliştirirler. Bu yaklaşım, öğrencilere dünyaları üzerinde olumlu bir etki yaratmaya yatırım yapan vicdanlı küresel vatandaşlar olmaları için ilham vermeyi amaçlamaktadır.
Her öğrenme yolculuğu, Maple Bear öğrencilerimizin potansiyelini artırmak için tasarlanmış güçlü bir temel ile başlar. Maple Bear’da öğretim yaklaşımımız, öğrenciler için ilgi çekici ve etkili bir öğrenme ortamı yaratmaya odaklanmıştır. Öğrenci, Akçaağaç Ayı yolculuğunun merkezinde yer alır. İster sınıfta ister evde olsun, büyümeleri, merakları ve öğrenme heyecanları yaptığımız her şeyin merkezinde yer alır. MyMapleBear, eğitim deneyimini geliştiren yenilikçi kaynaklar ve araçlar sağlayarak bu misyonun ayrılmaz bir parçasıdır.
Platform, öğrenciler, öğretmenler ve veliler için dinamik ve eğlenceli bir öğrenme yolculuğu oluşturmak için dijital araçları entegre eder.
Ebeveynler, çocuklarının öğrenme yolculuğu hakkında daha fazla bilgi edinerek daha güçlü bir ev-okul bağlantısını teşvik eder.
Yüksek kaliteli, araştırma destekli eğitim materyallerine güvenli erişim, hem sınıfta hem de evde öğrenmeyi destekler.
Sorgulamaya dayalı öğrenme, dijital kaynaklar ve işbirlikçi etkinlikler yoluyla yaratıcılığı ve etkileşimi teşvik eder.
Sürükleyici, uygulamalı öğrenmeyi destekler
– Hem sınıfta hem de evde, öğrenci katılımını ve öğrenme sonuçlarını artırır.
Tüm Maple Bear okullarında tutarlı yüksek standartlar sağlayarak markanın dünya çapındaki itibarını güçlendirir.
Öğretmenleri, öğrencileri ve aileleri entegre eden bağlantılı bir öğrenme ekosistemini teşvik eder.
Okul liderlerinin, öğretmenlerin, velilerin ve öğrencilerin hepsinin çocuğun başarısında rol oynadığı işbirlikçi bir ortam sağlar.
Öğrenci Öğrenme Materyallerimiz, temel kavramları pekiştirmek ve ilgi çekici alıştırmalar yoluyla öğrenci anlayışını geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu malzemeler şunları içerir:
Maple Bear müfredatıyla uyumlu olan bu materyaller, öğrenci katılımını ve anlamasını artırmak için uygulamalı, sorgulamaya dayalı öğrenmeye odaklanır.
Matematik, Fen Bilimleri ve İngiliz Dili Sanatlarındaki kapsamlı kaynaklar, çok yönlü bir eğitim deneyimi sağlar.
Her zaman, her yerden erişilebilen zengin bir İngilizce e-Kitap ve etkileşimli içerik deposu. Öğrenciler, bağımsız okuma ve okuryazarlık gelişimini destekleyen 2.700'den fazla e-Kitaptan oluşan çeşitli bir kütüphaneye erişebilir.
Çeşitli konuları geliştiren, öğrencilere kavramları ilgi çekici bir şekilde uygulama ve keşfetme fırsatları sağlayan etkileşimli uygulamalar.
My Maple Bear, akademik kaynakları, zenginleştirilmiş öğrenme materyallerini, yenilikçi öğretim yöntemlerini ve dijital araçları tescilli bir platformda birleştirerek öğrenciler, öğretmenler ve veliler için gelişmiş akademik performans ve keyifli bir öğrenme yolculuğu sağlayan ilgi çekici bir öğrenme ekosistemi oluşturur.
Maple Bear’da öğretmenler sadece talimat vermekten çok daha fazlasını yaparlar – öğrencilerin eğitim deneyimlerini sabitleyen güçlü, destekleyici ilişkiler kurarlar . Etkili öğretim, özellikle Maple Bear’ın her öğrenciyi kişisel ve akademik olarak tanımanın gelişimleri için gerekli olduğu öğrenci merkezli yaklaşımı içinde derinden ilişkiseldir. Bu besleyici ortamda, öğretmenler öğrencilerinin yolculuklarında müttefiktir, ilgi alanlarını, öğrenme stillerini ve bireysel zorluklarını anlarlar. Bu bağlantılar, öğretmenlerin öğrencilerde yankı uyandıran anlamlı, farklılaştırılmış öğrenme deneyimleri oluşturmalarını sağlayarak hem güvenlerini hem de katılımlarını artırır.
“Sınıf öğretmeninin en önemli görevlerinden biri sınıfı etkili bir şekilde yönetmektir.” (Marzano ve Marzano, 2003). Bu sayede öğretmenler beklentileri belirler, güvenlik duygusunu geliştirir ve öğrencilerin tam olarak meşgul olmalarını sağlar. Birçok yönden, bir öğretmenin rolü, Mundschenk, Miner ve Nastally’nin önerdiği gibi, öğrencilere öğrenme yolculukları boyunca sorunsuz bir şekilde rehberlik eden bir hava trafik kontrolörüne benzetilebilir. Öğretmenler, geçişleri, rutinleri ve etkileşimleri etkili bir şekilde yöneterek, olumlu bir sınıf atmosferi geliştirirken öğrencilerin öğrenmeye odaklanmalarına yardımcı olur.
Sınıf yönetimi aynı zamanda öğrencilerle ilişkiler kurmayı, öğretmenlerin her öğrencinin güçlü yönlerini ve motivasyonlarını ve zorluk alanlarını anlamalarını sağlayan bir bağlantı geliştirmeyi de içerir. Maple Bear öğretmenleri, özenli, tutarlı destek ve bireysel ihtiyaçlara hitap eden öğrenme etkinlikleri tasarlayarak öğrencilerin kendilerini güvende ve motive hissettikleri bir atmosfer yaratır. Bu yaklaşım, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal olarak gelişmesine yardımcı olur ve öğretmenler her çocuğun benzersiz büyüme ve keşif yolunu kolaylaştırır.
Maple Bear’da kitaplar, öğrenme sevgisini geliştirmede, okuryazarlığı geliştirmede ve genel çocuk gelişimini desteklemede çok önemli bir rol oynar. Aşağıdaki ilkelere uyum sağlamak için büyük bir özenle seçilirler:
Kitaplar, çocukların ilgi alanlarına uyacak şekilde seçilerek ilgi çekici ve ilişkilendirilebilir olmaları sağlanır. Bu yaklaşım, merak uyandırmaya ve yaşam boyu sürecek bir okuma sevgisini teşvik etmeye yardımcı olur.
Seçim süreci, kitapların karakter tanımlayıcı klişelerden arınmış olmasını sağlayarak kapsayıcılığı ve temsili teşvik eder.
Kitaplar özenle seçilir ve Maple Bear'ın iki dilli müfredatıyla sorunsuz bir şekilde bütünleşerek dil edinimini, eleştirel düşünmeyi ve sosyal-duygusal öğrenmeyi destekler.
Kitaplar, erken okuyuculardan daha ileri seviyelere kadar çocukların gelişim aşamalarına göre uyarlanmıştır ve hem meydan okumalarını hem de güven uyandırmalarını sağlar.
Maple Bear, çeşitli kültürleri yansıtan kitapların dahil edilmesini vurgulayarak çocuklar arasında küresel farkındalığı ve empatiyi teşvik ediyor.
Kitaplar genellikle genç okuyucuları büyüleyen, okumayı eğlenceli ve zenginleştirici bir deneyim haline getiren etkileşimli öğeler, canlı çizimler ve hikaye anlatma teknikleri içerir. Kitap seçimine yönelik bu düşünceli yaklaşım, Maple Bear'ın çok yönlü, meraklı ve empatik öğrenciler yetiştirme taahhüdüyle uyumludur.
Maple Bear felsefesinde, sınıfın kendisi merakı, etkileşimi ve keşfi teşvik etmek için tasarlanmış dinamik bir öğrenme ortamı olan “üçüncü öğretmen” olarak görülür. Mobilyalardan kitaplara ve oyunlara kadar her öğe, öğrenme deneyimini geliştirmek ve her bir aktivitenin amacını güçlendirmek için kasıtlı olarak seçilmiştir. Maple Bear sınıfları, hem sosyal hem de bilişsel gelişimi teşvik ederek öğrenci merkezli öğrenmeyi, etkileşimi ve bağımsızlığı teşvik edecek şekilde tasarlanmıştır.
Her sınıf, öğrencilerin uygulamalı, deneyimsel öğrenmeye katıldıkları çeşitli Öğrenme Merkezleri içerir. Bu merkezler, her biri matematik, fen bilimleri veya dil sanatları gibi belirli bir konuya veya beceriye adanmış tematik alanlardır ve çocuklara kavramları anlamlı, somut yollarla keşfetme ve uygulama fırsatları sunar. Öğrenme merkezleri, katılımı, işbirliğini ve farklılaştırılmış öğrenmeyi teşvik ederek öğrencilerin genellikle bağımsız olarak veya akran desteğiyle bireysel beceri düzeylerine uygun görevler üzerinde çalışmalarına olanak tanır. Ek olarak, bu merkezler hedefli, küçük grup öğretimi için fırsatlar yaratarak öğretmenlere belirli beceriler veya zorluklar üzerinde öğrencilerle yakın çalışma konusunda değerli bir şans verir.
İyi tasarlanmış bir sınıf ortamı sadece öğrenmeyi geliştirmekle kalmaz; Aynı zamanda sürükleyici, iki dilli bir ortamda dil edinimini doğal olarak destekler. Maple Bear sınıfları, öğrencileri hem İngilizce hem de ana dillerindeki materyallerle çevreleyerek, rahat, eğlenceli ve bilgi açısından zengin bir ortamda dil yeterliliğini geliştirmeye yardımcı olur. Görsel-işitsel kaynakların ve teknolojinin stratejik kullanımı, öğrenme deneyimlerini daha da zenginleştirerek her sınıfı bilginin, eleştirel düşünmenin ve işbirliğinin geliştiği canlı, ilgi çekici bir alan haline getirir.
Maple Bear eğitimcilerinin amacı, öğrencilerimiz için anlamlı ve ilgi çekici öğrenme deneyimlerini kolaylaştırmak için sınıfı etkin bir şekilde yönetmektir. Bu şekilde sınıf, akademik büyümenin sosyal gelişimle sorunsuz bir şekilde iç içe geçtiği bir yer haline gelir ve öğrencileri yaşam boyu öğrenenler olmaları için güçlendirir.
Maple Bear olarak, küreselleşmiş bir dünyanın zorluklarına hazır, esnek, bilgili ve sosyal açıdan bilinçli öğrencileri teşvik etmeye kararlıyız. Öğretim yaklaşımımız, beceri geliştirmeyi merak odaklı keşifle harmanlayarak öğrencilerin akademik ve kişisel olarak büyümelerine yardımcı olur. Çocuğunuzun hem akademik titizliğine hem de bütünsel gelişimine değer veren bir eğitim ortamı arıyorsanız, Maple Bear onlara yolculuklarında rehberlik etmek için burada.
Orta ve Doğu Avrupa’daki Maple Bear hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, bölgesel web sitemizi ziyaret edin.